Uutiskirjeemme lokakuu 2021

Myymälöissä huimia ajovarustetarjouksia

Tule tutustumaan valikoimiin ja päivitä ajovarusteesi kuntoon ensi ajokaudeksi nyt tarjoushinnoin.
Tarjouksessa mm. Rukkaa, Shoeita ja Schuberthia sekä Tampereella vesijettivarusteita.

Ensilumi yllättää aina

Tuo ajoneuvosi meille talvisäilytykseen ja tilaa sille talven aikana tehtävät huollot, niin pyöräsi on valmiina taas tulevaan kauteen keväällä 2022.
Huom! Tampereella myös vesijettien talvisäilytys.

Ducatit ykkösenä

Bike-lehdessä Adventure XL -sarjassa voittajana Ducati Multistrada V4 S ja Keskikokoiset-sarjassa voittajana Ducati Monster Plus.

Meiltä varastosta testivoittajat alle nopealla toimituksella.

Ducati-uutuus Multistrada V2 S

Kapeampi ja matalampi penkki sekä saatavilla oleva matalajousituspaketti, joiden avulla penkin korkeus saadaan laskettua 790 mm. Kevyempi (-5 kg).

Tasaisempi penkki sekä 10 mm kasvanut penkin ja jalkatapin välinen tila mahdollistavat tilavamman ajoasennon.

Uusi kytkin ja parannettu vaihteisto sekä shifteri, jotka parantavat entisestään sujuvan vaihteiston käyttöä.

Suzuki-uutuus GSX-S1000GT

Virtaviivainen ja sulava.
Hinta 20290 € + toimituskulut.

Suzuki-uutuus GSX-S950

Uutuus esillä molemmissa myymälöissä.
Hinta 13990 € + toimituskulut.

Suzuki DL650XA heti toimitukseen

Varastossa vielä muutama DL650XA nopeaan toimitukseen.
Hinta 11990 € + toimituskulut.

Henkilökuvassa Mikko Ylitalo – Monta merkkiä, yksi yhteinen nimittäjä

Motoristeissa kuten muissakin harrastajissa on merkkiuskollista porukkaa, joille harrastaminen muulla kuin omalla merkillä ei tule kysymykseenkään. Syynä saattaa olla esim. se, että on niin tottunut johonkin ominaisuuteen, että vain sitä hyödyntämällä uskoo saavansa aikaan hyviä tuloksia. Näin ei tietenkään aina ole vaan kun käyttötarkoituksia on useampia, saattaa tallista löytyä useampia erimerkkisiä kulkupelejä. Yksi on kuitenkin lähes varmaa, mikäli mahdollista, hankittavilla laitteilla pyritään maksimoimaan hyvä fiilis. Mikon tapauksessa fiilikseen on panostettu poikkeuksellisen vahvasti ja tallista löytyykin nykyään tutumpien mallien ja merkkien lisäksi maailmanluokan harvinaisuuksia.

Mikon harrastus alkoi 1982 ja tuolloin alla oli Yamaha 125 DT LC. Tämän jälkeen pyörät ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin ja tähän päivään mennessä niitä on omistettu 44 kappaletta. Pyöriä on ollut crossipyöristä lähes puhdasverisiin RR-pyöriin. Nykyään tallista löytyy 12 pyörää. Pojan Beta-kevaria ja Mikon Ducati/Malaguti Troy Bayliss moposkootteria ei tähän lasketa.

Kun mietitään merkkejä, joihin liittyy vahva brändi ja tunnelataus, tulee lähes kaikille mieleen Harley-Davidson ja Ducati. On kiistatonta etteikö H-D olisi maailmanlaajuisesti se kaikkein tunnetuin cruisailu- ja fiilistelypyörä, se millä ajetaan auringonlaskuun ja nautitaan vapaudesta V2:n rauhallisesti kumistessa. Kun taas puhutaan Ducatista, on lähes varmaa, että vauvasta vaariin sen nimi ja näkeminen yhdistetään ajo-ominaisuuksiin, urheilullisuuteen ja italialaiseen huippudesigniin. Moottoripyörien Ferrari. Ei olekaan ihme, että mies joka on panostanut harrastukseen vahvasti on päätynyt omistamaan kumpaakin merkkiä.

Rentoon menoon tarjolla on HD CVO Street Glide 128 Milwaukee-koneella, mikä ei selittelyjä kaipaa. Niitä ei kaipaa omalla sarallaan myöskään Ducati. Ducatilta löytyy nykyään vahva kattaus pyöriä eri käyttötarkoituksiin. Kaikkein syvimmällä Ducatin DNA:ta ovat kuitenkin superbiket ja siellä erityisesti kilpailukäyttöön rakennetut laitteet. Mikon tallista löytyy kaksi tällaista. 1098R, Troy Bayliss edition, mikä on katulaillinen versio siitä pyörästä, jolla Troy voitti Superbiken maailmanmestaruuden 2008. Näitä pyöriä tehtiin 500 kpl, Mikolla on Nr. 140, joka on tietääksemme ainoa Suomessa rekisterissä oleva. Toinen, maailman mittakaavassakin todellinen harvinaisuus on Ducati Desmosedici. Pyörä on vuoden 2006 Moto GP kilpapyörän katulaillinen versio, jonka kuuleminen ja pelkästään sen kuulemisen muistelu saa ihon nousemaan kananlihalle. Niin raakaa ja voimallista ääntä ei toista tule maantiellä vastaan. Pyöriä on valmistettu 1500 kpl vuosina 2006-2008 ja Suomessa niitä on tietääksemme 3 kpl. Mikon pyörään on asennettu hiilikuituvanteet sekä harvinainen MegaTech titaaninen kokoputkisto. Kuten superharvinaisissa autoissa, on Desmosedicinkin hinta kohonnut jo jonkin aikaa. Molemmilla Ducateilla on ajettu noin 5000 km. Mikko kertoi, että kyseiset Ducatit ovat aivan erilaisia luonteeltaan ja ajoltaan, mutta molemmat antavat uskomattoman elämyksen jota ei muista pyöristä löydy. Eräässä ulkomaisessa alan lehdessä oli aikoinaan vertailutesti 1098R vs. Desmosedici, jossa mietittiin kumpi on parempi. Lopputulos oli, että olisi parempi ostaa molemmat.

Ducati Desmosedici RR 2008

Katulaillinen, rajatun valmistusmäärän versio Ducatin Desmosedici MotoGP-kilpapyörästä.
Valmistus 2007-2008.

• Moottori 989 cc Desmodromic 90° V4
• Huippunopeus yli 300 km/h
• Jousitus Öhlins, ohjauskulman jättö säädettävissä
• Jarrut Brembo
• Kuivapaino 171 kg

Mikon omistamat Ducatit ja Harley-Davidsonit

Ducatit: 999 S, 1098 S, Desmosedici, Hypermotard 1100 S, 1098 S Troy Bayliss, Multistrada 1200 S, Multistrada V4 S

Harley-Davidsonit: Dyna Wide Glide, V-Rod 1130 turbo, CVO Electra Glide, Dyna Wide Glide Jims 131, CVO Street Glide 128, FXDRS 128

Siinä missä suurin osa meistä motoristeista voi vain unelmoida Desmocedicistä, on hienoa tietää, että Suomesta löytyy tuollaisia harvinaisuuksia. Vielä hienommaksi sen tekee se että voit nähdä pyörän ajoittain normaalissa liikenteessä ja tietoisuus siitä, että vetomiehenä toimii samanlainen, henkeen ja vereen motoristi kuin mekin olemme. Eli seuraavan kerran kun näet pyörän, joka näyttää yhtä ainutlaatuisen voimakkaalta kuin kuulostaa, niin lapa normaalia korkeammalle. Saatoit juuri morjestaa yhtä maailman harvinaisimman moottoripyörän omistajaa.

Ducatit ja Harley-Davidsonit R.M. Heinolta

• Tampereelta Ducatit
• Espoosta Ducatit ja Harley-Davidsonit