Uutiskirjeemme heinäkuu 2021

Koeajopäivät Tampereella 2.-3.7.

Koeajossa Ducatit MTS V4 S, Monster, Diavel 1260 S, Streetfighter V4, MTS 950 S, Can-Am Spyder sekä mönkijät Outlander MAX XU+ 1000 ja Outlander 570 Pro, Suzukit DL 1050 XT ja DL 650 V-Strom. Luvassa myös hyviä ajovarustetarjouksia. Perjantaina kahvitarjoilu, lauantaina makkarat ja jäätelöt 100 ensimmäiselle.

Harley-Davidson Demorekka Espoossa 6.-7.7.

Koeajossa 4 Pan America -mallia, Softail: Heritage, Fat Bob, Sport Glide, Low Rider S ja Standard, Touring: Street Glide Special, Road Glide Special ja Road King Special sekä 2 sähköistä LiveWire-mallia.

Koeajotapahtuma Espoossa 16.-17.7.

– Vastaava tapahtuma kuin Tampereella 2.-3.7.
– Espoossa koeajossa myös Harley-Davidson-moottoripyöriä.
– Lisätietoa tulossa www.rmheino.fi/ajankohtaista

Little Italy Festival 23.-25.7.

Alustavan suunnitelman mukaisesti Ducatit esillä Suomen suurimmassa Italia-tapahtumassa, Little Italy Festivaaleilla 23.-25.7. Suvilahdessa Helsingissä. Little Italy festivaali on italialaiseen ruokaan, juomaan, kulttuuriin, musiikkiin ja taiteeseen keskittyvä koko perheen festivaali. Helsingin Suvilahden laajalla festarialueella järjestettävän kolmipäiväisen kolmipäiväisen tapahtuman ajan voit tutustua ja ostaa Made in Italy -tuotteita, nauttia ruokakojujen antimista, italialaisten ja suomalaisten artistien musiikista sekä muusta viihdyttävästä ohjelmasta.

Järjestäjän mukaan tilaisuudessa ilmainen parkkipaikka Ducateille.

Lisätietoja lähemmin tilaisuuden järjestäjältä: https://www.littleitalyfinland.com/little-italy-festivaali-etusivu

Multistrada V4 S palkittiin vuoden 2021 parhaana moottoripyöränä

Ducati Multistrada V4 S on ensimmäinen tuotantomoottoripyörä, jonka luksuslehti Robb Report nimesi “Parhaista parhaimmaksi”.

Moottoripyöräilyn monet kasvot – Kouvolan nopea kolmikko

Moottoripyöräilystä on moneksi. Toisaalta se voi olla kaksi päällä nautiskelua hiljaisilla mutkateillä ja toisaalta taas kovavauhtista ajotaidon kehittämistä rataolosuhteissa, jopa kilpailua. Näistä vaihtoehdoista, kuten kalustosta voi arvella, on Kouvolan porukan pääpaino jälkimmäisessä. Jarnon, Jounin ja Teron harrastus alkoi vuosia sitten ja on edennyt tähän päivään hyvin eri reittejä. Siinä missä nyt mennään koko porukalla puhtaasti harrastepohjalta, on Jarmo ajanut parhaimmillaan vuosia SM-tasolla RR:ää. Sen myös näkee siinä huolellisuudessa ja paneutumisessa, millä hän pyörää käsittelee. Jounin ja Teron harrastus on pysynyt toistaiseksi harrastepohjalla vaikka nopeus alkaa olemaan sillä tasolla, että siirtyminen esim. Jokamiesluokkaan olisi hyvinkin mahdollinen.

Oma lisänsä heidän harrastuksessaan on pyörien tuunaaminen. Hyvä osoitus tästä on niin kolmikon nykyiset pyörät kuin Jarmolta Panigale V4 S:ään vaihdossa tullut pyörä, johon oli upotettu sellainen määrä rahaa, että niitä harvoin tapaa. Lisävarustelussa osansa ovat saaneet niin ulkonäkö kuin tekniikkaparannuksetkin, joihin kumpaankin löytyy vaihtoehtoja mm. Ducatin alkuperäistarjonnasta.

Sellaisille, jotka eivät ole rata-ajoa vielä kokeilleet, voi sitä suositella varauksetta. Ajo suoritetaan nopeuden mukaan jaetuissa ryhmissä, joissa voi ajotaitoja harjoittaa turvallisesti oli sitten kyseessä ennakoivaan ajoon ja normaaliin käsittelyyn enemmän keskittyvä hidas ryhmä tai kilpaharjoitteluun tähtäävä nopea ryhmä. Poikkeuksetta kevään ensimmäiseltä ratavierailultaan kotiin lähtevät kuskit tuntevat olonsa yleisillä teillä huomattavasti turvallisemmaksi ja hieman enemmän Jarmon, Jounin ja Teron kaltaisiksi vetomiehiksi, ajoryhmästä riippumatta.

Yläkuva: Tero, Jouni ja Jarmo. Vasen alakuva: Jarmon Panigale V4 S ja kirjoittajan Panigale V4 Touring-varistuksessa. Oikea alakuva: Jounin Panigale V4:n takaratas.